בית / פיתוח אישי / פילוסופיית ההצלחה / כוחו האמיתי של התת מודע והמוח שלנו

כוחו האמיתי של התת מודע והמוח שלנו

רוב בעלי החיים נולדים עם אינסטינקטים שאמורים לספק להם את כל הדרוש להישרדותם. לא פעם ראיתי בערוצי הטבע, כיצד נקבת האייל ממליטה עופר קטן המכוסה פרווה, עופר שתרם פקח את עיניו. עופר זה יצטרך ללמוד לעמוד על רגליו תוך מספר דקות, אם לא יצליח במשימה הוא עלול למצוא עצמו כחלק מתפריט ארוחת הצהריים של האריה או הנמר התורן. ב99% מהמקרים אותו עופר נעמד על רגליו בתוך מס' דקות ומתחיל להתקדם בעקבות אמו. בעוד חבל התבור עדיין תלוי ומתלתל מבטנו. מה שאותי מדהים בכל הסיפור הזה, הוא שלעומת בעלי החיים, שרובם כבר מגיעים לשיא ההתפתחות שלהם בגיל שנה, התינוק בן השנה רק מתחיל ללמוד כיצד ללכת. אני כרגע לא נכנס להשוואות של המוח האנושי לעומת מוחם של אחינו ואחיותינו בעלי החיים, אני רק אומר שאנחנו בני האדם בעלי המוח הכי מפותח, צריכים הכי הרבה זמן ע"מ להביא אותו לבשלות.animal-731497_640

18 שנים ליתר דיוק, זה הזמן שלוקח לנו להתבגר. המון זמן לפי קנה מידה של בעלי החיים שלהם פרק זמן של שנה כנראה מספק למשימה זו. אז בואו ננסה להבין ביחד את הכוח האמיתי של תת המודע והמוח שבשרותינו.

כל דבר שהאדם השיג במהלך ההיסטוריה היה כתוצאה מדברים שהגה במוחו ומטרות שהציב לעצמו. אף אחד אף פעם לא הגשים משהו בעל ערך ללא מטרה שאליה חתר ובשבילה עבד. אני מקווה שלכל אחד מכם יש מטרה ברורה שאתם חושבים עליה לעתים קרובות כדי שתגיעה לתת המודע שיעזור לכם להשיגה.

אם לרגע תחשבו מה מוחכם השיג בשבילכם עד היום. כל הדברים שיש לכם, היכן שירתתם בצבא, מה למדתם, מערכות היחסים שלכם, פילוסופיית החיים שלכם, כל הדברים שרציתם – כל זה הגיע כתוצאה מהשימוש שעשיתם במוחכם.

אני לא בטוח בכמה אחוזים המוח שלנו משתמש, אם זה 5%, 10% או יותר, מה שבטוח הוא שאנו רחוקים מלנצל את רוב יכולות המוח שלנו. רק תחשבו לאן תוכלו להגיע עם ניצול מרבי יותר של המוח. נניח עוד10%!

מה שבטוח, הוא שאם תמשיכו לקרוא וליישם עוד ועוד רעיונות מהאתר שלנו, בטוח שתגיעו לשם ואפילו תעברו את זה.

 

פתרון בעיות ע"י השימוש במוח

בוא נודה על האמת, המטרות שלנו נמצאות איכשהו בעתיד. והבעיה שלנו היא לגשר על הפער בין איפה שאנו נמצאים כיום והמטרה שאנו רוצים להשיג.

רוברט סישור אמר פעם, "אנשים שהצליחו הם לא אנשים ללא שום בעיות, הם פשוט אנשים שלמדו לפתור ולהתגבר על אותם בעיות". אז הנה לכם, לחיות ולהצליח, להשיג את הדברים שאנו רוצים מהחיים, זה פשוט לדעת לפתור את הבעיות שעומדות בין הנקודה שבה אנו נמצאים עכשיו והנקודה שאליה אנו רוצים להגיע.

אני אישית, לא מכיר אף אדם שאין לו בעיות ומשברים. מישהו אמר פעם, שאנחנו תמיד נמצאים במשבר. או שאנחנו מתאוששים ממשבר, או שאנחנו נמצאים בתוך משבר או שאנחנו הולכים לקראת משבר. כך זה גם עם הבעיות שמלוות אותנו בחיים, הם פשוט חלק מהם.

אין אדם בעולם ללא בעיות, בעיות הם חלק מהחיים. ועכשיו אני אפילו אוכיח לכם שאתם מבזבזים 90% מהזמן שלכם בלחשוב על בעיות שלעולם לא יקרו. תארו לכם שאתם נמצאים באיצטדיון כדורגל מלא בערפל ואי אפשר לראות כלום. עכשיו תתארו שאתם מחזיקים ביד כוס ריקה וכל הערפל מתחיל להיכנס פנימה. כל הערפל שכיסה לפני דקה את האיצטדיון, נכנס כולו לתוך הכוס שאצלכם ביד ואפילו נשאר בה עוד לא מעט מקום. כך זה גם עם הבעיות המקיפות אותנו, אנחנו מרשים לעצמינו לדאוג מבעיות לא נכונות. לפי הערכה מקובלת וסטטיסטית, 40% מ"הבעיות" שאנו דואגים בגללן לעולם לא יקרו,  30% מהדאגות נובעות מבעיות שקרו בעבר ושאותן לא ניתן לשנות עוד, 12% נוספים נובעים מדאגות המגיעות מבעיות בריאותיות ללא כל הצדקה רפואית אמיתית, 10% נוספים מבעיות שונות וקטנוניות ורק 8% מהבעיות הן אמיתיות ולגיטימיות.

בקיצור, ל-92% מבעיותיו של האדם הממוצע, אשר גוזלות זמן יקר, מכניסות ללחץ מיותר ואפילו מביאות למצב נפשי קשה – אין כל הצדקה!

עכשיו, לגבי אותן בעיות אמיתיות. הן נחלקות ל-2 קטגוריות: בעיות שאותן אנו מסוגלים לפתור ובעיות שאותן אנו לא מסוגלים לפתור באופן אישי. הבשורה המשמחת היא שרוב הבעיות שלנו נופלות לקטגוריה הראשונה – בעיות שבכוחנו לפתור, אם כמובן נלמד כיצד לעשות זאת.

 

ללמוד כיצד לחשוב

ישנם מיליוני אנשים בישראל שמרגישים שאינם יכולים לחיות את חייהם כפי שהיו רוצים רק בגלל שהם מסתכלים על הבעיות שלהם כאל משהו נתון שאותו אינם יכולים לשנות או לפתור.

כל הדברים שהשגנו עד היום ושנשיג במהלך חיינו, הושגו כתוצאה ישירה של הרמה בה הפעלנו את השכל שלנו. במידה והפעלנו אותו בצורה טובה, קבלנו תוצאות טובות. אם הפעלנו אותו בצורה פחות טובה –  קבלנו תוצאות פחות טובות וכך הלאה.

ועדיין, ברגע שבו האדם הממוצע נתקל בבעיה וצריך עזרה, הוא יפנה לכל המקורות האפשריים שהוא רק יכול במטרה לקבל עזרה והמקום האחרון שבו הוא יחפש זה השכל של עצמו.

אתם יודעים למה רוב האנשים לא ישתמשו בשכל של עצמם ברגע שהם נתקלים בבעיה מסוימת?  בעקבות סיבה אחת ויחידה. הם פשוט לא למדו כיצד לחשוב. וזו עובדה, תאמינו או לא. בביה"ס לא מלמדים כיצד לחשוב וגם לא באוניברסיטה. לרוב, בשביל להצליח שם כל מה שצריך לעשות זה לשנן ולזכור את החומר ובמבחן להוציא הכל החוצה. תאמינו או לא, רוב האנשים לא חשבו באמת אפילו לרגע אחד במהלך חייהם. הם זוכרים, הם מגיבים אבל זה לא נחשב לחשוב בצורה יצירתית או חדשה. הם אולי זוכרים לשים שעון מעורר בבוקר, להתעורר, להתקלח, לצחצח שיניים, לשים את הילדים בגן וללכת לעבודה. בעבודה הם לרוב נכנסים לשגרה, הם נזכרים לעיתים שצריך לשפץ את הבית, לצאת לחופשה באילת או בחו"ל. נזכרים שיש לבן או בת הזוג יום הולדת ושצריך להכין מתנה "מקורית" ואז מיד נכנסים לאינטרנט ומחפשים רעיונות למתנות "מקוריות". ושוב צריך לשים שעון מעורר כדי לקום בבוקר, ואז התהליך חוזר חלילה ומתחיל שוב.

תאמינו לי, רוב האנשים לא יודעים כיצד לחשוב. כשהם יתקלו בבעיה, הם יעדיפו לפנות לכל אדם אחר או פתרון קל אחר ויעשו הכל, רק אל תגרמו להם לחשוב. הם יפנו לאנשים הכי לא הגיוניים שיש, שלרוב יודעים אפילו פחות מהם, קרובים, שכנים וכו'. הם יחפשו בגוגל ובכל פורום אפשרי שמלא בדר"כ באנשים בדיוק כמוהם ששאלו שאלות דומות ומקבלים עצות מאותם אנשים לא הגיוניים ולא מוסמכים (אני מאמין שכן אפשר למצוא מידע שימושי בפורומים או באתרים יעודיים אך צריך לחפש ולברור היטב את החומר). למעט מאוד מאנשים אלו יש ספרים מקצועיים שבהם הם יכולים להיעזר. החלק החשוב כאן הוא שמעטים עוד יותר אותם האנשים שיקחו מחברת ריקה, ירשמו את הבעיה שלהם בראש העמוד ויתחילו לנתח אותה ולמצוא פתרונות יצירתיים.

 

40 שעות בשבוע

37 הוא מס' השעות השבועיות הממוצע של עובד במדינת ישראל. נכון, יש אנשים שעובדים גם 50 שעות ויש כאלו העובדים גם פחות. בשבוע ישנם 168 שעות. נניח ואתם ישנים 7 שעות בממוצע בלילה = 49 שעות. זה משאיר אותנו עם 82 שעות שבועיות בהם אנחנו ערים ולא עובדים. אז נכון רובינו מוצאים את עצמינו מבזבזים לפחות חצי מהזמן הזה על נסיעות, קניות, סידורים, תחזוקת הבית, טלוויזיה וכו'. אבל עדיין נשאר לנו יותר מ 40 שעות שבועיות פנויות.

time-731110_640

 

להתעלות מעל הממוצע

כדי להגיע לתוצאות מדהימות כבר בחודשים הקרובים, אני מציע שתשקיעו שעה אחת ביום, 5 ימים בשבוע לאימון יומי של המוח והתת מודע שלכם. אפילו אין צורך לעשות זאת בסופי שבוע. תבחרו שעה שנוחה לכם בבוקר למשל, שעה לפני שכולם קמים, עם כוס קפה או בערב כשכולם הלכו לישון.

אז ככה, קחו דף ריק, בראש הדף תרשמו את המטרה הראשית הנוכחית שלכם, בצורתה הפשוטה ביותר. לדוגמא, בגלל שהעתיד שלנו מושפע בצורה ישירה מהדרך בה אנו מבצעים את העבודה שלנו והשירות שאנו נותנים לאחרים ביומיום, רשמו 20 רעיונות או דרכים לשיפור הפעילויות הממלאות את היום שלכם. לא תמיד תצליחו לרשום 20 אבל זכרו תמיד, שזהו תהליך לא קל בהתחלה ורוב הרעיונות כנראה לא יהיו שווים הרבה. זה לא קל במובן ההרגל, אך מכוון שלהרגלים לוקח זמן להתהוות זה תהליך טבעי, ברגע שההרגל יווצר התהליך יזרום לכם.

coffee-690535_640

עכשיו, אגיד לכם מה יקרה אם תתמידו. תתחילו לחשוב על המטרה שלכם וכיצד תוכלו לשפר את הפעילויות היומיות שלכם, העבודה והשירות שאתם מעניקים לאחרים. הרעיונות שתעלו ברובם לא יהוו פריצת דרך עבורכם, אבל עם 100 רעיונות בשבוע ו- 4800 רעיונות בשנה, התהליך יביא לכם את כל השפע שרק תרצו. כמו שאמר אוסקר וויילד

 יש רק דבר אחד חזק יותר מכל הצבאות בעולם – רעיון שהגיע זמנו.

ותאמינו לי, רעיון אחד לבדו, מספיק חזק לשנות את החיים שלכם מקצה לקצה.

כל זה אומר שאתם תחשבו על המטרה שלכם ודרכים לשיפור היכולות והביצועים והערך שלכם במשך חודש וחצי של שעות עבודה! שש וחצי שבועות של 40 שעות ממוצע כל אחת המוקדשים לחשיבה טהורה ותכנון נכון. עכשיו אתם רואים עד כמה יהיה לכם קל להתעלות מעל כל אותם אנשים רגילים.

מי מאיתנו שהלך לחדר כושר או לכל סוג של ספורט יותר מכמה שנים, ראה כיצד גופו מתחזק, גדל ומגיע לשיאים חדשים והכל כתוצאה מהאימון. ממש כמו שריר, המוח שלנו מתפתח וגדל ככל שאנו מאמצים ומאמנים אותו.

מעדויות של אנשים שהשתמשו בדרך זו נרשמו דברים מדהימים. אנשי מכירות מכרו בחודש אחד את מה שהם היו רגילים למכור בכל השנה. יעדי מכירות, שיפור חיי הזוגיות, הבריאות ועוד.

בכל פעם שתרשמו את המטרה שלכם בראש הדף, אל תדאגו שמה היא לא מציאותית או קשה ביותר להשגה. תחשבו עליה רק כעל מטרה שרק מחכה שתשיגו אותה או בעיה שרק מחכה לפתרון. תתקפו אותה עם כל הכוחות הגדולים שלכם ועם הרבה אמונה, ותאמינו אתם תשיגו אותה.

 

עכשיו בואו ונסכם:
  1. כבר השבוע, תשקיעו שעה אחת ביום בכיוון המטרות שלכם ותרשמו את מירב הרעיונות שאתם יכולים לשפר את הדרך בה אתם עושים את מה שאתם עושים היום. אל תתייאשו לקום בבוקר מוקדם יותר או לוותר על שעה אחת מול הטלוויזיה. זכרו, השגת המטרה שלכם בחיים כרגע תלויה בזה וגם העתיד שלכם. ברגע שתתחילו לאמן את המוח והתת מודע שלכם בצורה הזו, אתם תדעו שלא תרצו להפסיק.
  2. כל מה שהשגתם עד היום הוא תוצאה של 5%-15% היכולת המנטלית שלכם. רק תתארו איך חייכם יראו אם תצליחו להעלות את היכולת הזו נניח ל-20% או יותר…
  3. גם לאנשים מצליחים יש בעיות, הם פשוט למדו לפתור אותם.
  4. על תבזבזו זמן ואנרגיה בדאגה על דברים שלא יקרו. 40% מהבעיות שאנו דואגים בגללן לעולם לא יקרו, 30% נובעות מבעיות שקרו בעבר ושאותן לא ניתן לשנות, 12% נוספים מדאגות המגיעות מבעיות בריאותיות ללא כל הצדקה רפואית אמיתית, 10% מבעיות שונות וקטנוניות ורק 8% הם בעיות אמיתיות ולגיטימיות. תרכזו את חייכם רק לבעיות שאותם אתם יכולים לפתור ותעזבו את הבעיות הלא אמיתיות אחת ולתמיד.
  5. הדבר היחיד שיכול לקחת אתכם לכיוון המטרות שלכם בחיים הוא המוח שלכם, השימוש הנכון בו והיכולת שלכם ליישם את הרעיונות הטובים שהוא מייצר.

המין האנושי התקדם מאוד ב 2000 השנים האחרונות. התקדם עוד יותר במאה האחרונה ועוד יותר ב-20 השנים האחרונות. היום אנו חיים בעידן הזהב שהאדם חלם עליו מאז ומעולם – ובשבילכם הוא הולך להיות הרבה יותר טוב אם תנצלו את כל מה שעומד לרשותכם.

לכל אחד מאיתנו יש את הנטייה לא להעריך את היכולות האמיתיות שלו. אנחנו חייבים להבין שבתוך כל אחד מאיתנו יש מצבור עצום של גאונות שמחכה לצאת רק עם נצליח לחפור עמוק מספיק. וזהו "נס המוח האנושי" של כל אחד מאיתנו.

 

כלים ליישום מיידי:

  1. רשמו את כל הדאגות והבעיות שלכם
  2. מהרשימה לעיל, תחליטו אילו מהן לא באמת נחוצים לכם
  3. תחליטו על אסטרטגיה לפתרון הבעיות שנשארו
  4. החל ממחר, תשקיעו שעה ביום לאימון המוח הנפלא שלכם – כלומר רשמו 20 רעיונות לשיפור ההווה שלכם ו\או להשגת המטרה הנוכחית שלכם.
  5. נסו ליישם את הרעיונות הטובים ביותר.
  6. בהצלחה!
FacebookTwitterGoogle+WhatsAppShare

תגובות

אולי יעניין אותך גם

21 ציטוטים של הגדול מכולם!

תגובות

תגובה אחת

  1. מעניין מאוד… הייתי שמח לעוד חומר בנושא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *