בית / עסקים / כיצד לשפר את תזרים המזומנים בתוך העסק שלך?!

כיצד לשפר את תזרים המזומנים בתוך העסק שלך?!

כיצד לשפר את תזרים המזומנים בתוך העסק שלך?!

ג'ק וולש אמר: "לעתים קרובות מדי אנחנו מודדים הכל ולא מבינים כלום. שלושת הדברים החשובים ביותר שאתה צריך למדוד בעסק הם שביעות רצון הלקוחות, שביעות רצון העובדים, תזרים מזומנים. אם אתה צובר שביעות רצון הלקוחות, נתח השוק העולמי שלך הוא בטuח יגדל. שביעות הרצון של העובדים מעניקה לך פרודוקטיביות, איכות, גאווה ויצירתיות. ותזרים המזומנים הוא הדופק – סימן המפתח העיקרי של החברה ".

ג 'ון "ג' ק" פרנסיס וולש, ג 'וניור היה יו"ר ומנכ"ל ג'נרל אלקטריק בין השנים 1981 לבין 2001. במהלך כהונתו ב ג'נרל אלקטריק, ערך החברה עלה כ 4,000%. הוא ידע על מה הוא מדבר כשמדובר בבניית חברות חזקות. אם הוא אמר "תזרים מזומנים הוא הדופק", אז היינו צריכים להאמין בזה!

גם כאשר המכירות גדלות במהירות והרווחים הולכים וגדלים, זה לא אומר באופן אוטומטי שתזרים המזומנים ידאג לעצמו. אפילו חברות צומחות ורווחיות יכולות להיכנס לבעיות תזרים מזומנים; הגידול במכירות צריך לפעמים מימון מסיבי בתחילת הדרך היות וכולנו יודעים שבשביל להרוויח חשוב תחילה להשקיע.

תזרים מזומנים טוב הוא לא משהו שקורה בן לילה. זה אומר שיש ליישם נהלים בתוך העסק שלכם על מנת שתהיה לכך השפעה חיובית ארוכת שנים. אם נהלים אלה יהיו מיושמים הלכה למעשה, תוכלו למזער באופן משמעותי את הסיכון להגיע לקשיים כלכליים. בעלי עסקים שחושבים קדימה יהיו בטוחים יותר ובטוח שולא יצטערו על כך.

הנחות למהירי החלטה:

למה לא לשקול מתן הנחות למי שמחליט לשלם מוקדם יותר תסבירו זאת ללקוחות שלכם. כולנו חיים במצב של חיסכון, במיוחד אם זה אומר שיותר כסף נשאר בארנקים שלנו. זוהי דרך טובה לעודד אנשים לשלם מוקדם ולקבל מחיר טוב יותר. אם אתה מציע ללקוחות הנחה על תשלום מוקדם תוכלו לראות במהירות את השיפור בתזרים המזומן בעסק שלכם.

חכירה במקום רכישה

בעוד החכירה בדרך כלל ובסופו של דבר אמורה להיות יקרה יותר מאשר קנייה בטווח הארוך, אבל אם החבר השלכם מצומצמת בתזרים המזומנים,הוצאות הון גדולה יכולה לגרום ללחץ לא בריא לעסק. על ידי ליסינג, אתה משלם במרווחים קטנים, וכך מסייע לשפר את התזרים מזומנים של העסק שלך. בונוס נוסף הוא העובדה שתשלומי החכירה הם הוצאה עסקית, ולכן לעתים קרובות ניתן להזדכות עליה.

בדיקת אשראי

אם זה לקוח חדש והוא לא רוצה לשלם מראש דבר זה עשוי ליצור בעיה בתזרים מזומנים או בעיות אשראי שונות. על ידי לא עשיית עסקים עם אנשים ללא יכולת לשלם לכם, אתם עלולים להיכלא למצב של חוסר נזילות. זה המקום שבו בדיקת אשראי מסחרי מראש תמנע בעיות מסוג זה. האגודה להגנת האשראי יכולה לספק את המדע הנ״ל בתוך שניות.

בצע תשלומים אלקטרוניים יומיים

אם אתה מבצע תשלום חודשי עבור כל הספקים שלך בסוף החודש אתה יכול לשלם לפחות חלק מהם בעתוי מוקדם יותר ממה שהם ביקשו שישולם! תשקלו לדחות את התשלום למועד שבו נגמר השרות ולהגדיר תשלומים אלקטרוניים עבור כל הספקים, כך שהם יקבלו רק את הכסף כאשר השרות הסתיים. אל תנסו לשלם להם מאוחר מדי, אתם רוצים לשמור על יחסים טובים. אבל אין צורך לשלם להם גם מוקדם מדי!

נהל את המלאי שלך

אם יש לך מלאי גדול או פריטים אשר נדירים למכירה? לאחר תקופה שלא נמכרו במזומן, אתה לא רוצה לפספס את הזדמנות המכירה כי לא היה לך מספיק מלאי, לכן אתה יכול לנסות לנהל את התזרים שלך באופן כזה אשר יאפשר לך להיפטר מדברים שלא נמכרים, גם אם אתה צריך למכור במחיר נמוך יותר.

החזרי מס על ידי רואה חשבון טוב

בטוח שצריך רואה חשבון מצויין לכל עסק. אוצרים שרואה החשבון הוא החבר הכי טוב שלך, לא סתם. רואה חשבון מעולה, יכול להגדיל את ההוצאות על חשבון ההכנסות ובכך לגרום לתשלום נמוך של מיסים. דבר נוסף על ידי חישוב החזרי מס, ניתן בקלות להחזיר לקופת העסק אלפי, עשרות וגם מאות אלפי שקלים ולשפר את הנזילות. במיוחד אם מחשבים את כל החזרי המס כמה שנים אחורה. הנה דוגמא לאתר שדרכו ניתן לקבל החזר מס.

שלח חשבוניות באופן מיידי

ככל שתמתין זמן רב יותר עם משלוח חשבונית, כך יחלוף זמן רב יותר לפני ביצוע התשלום. אם עובר זמן רב מדי לפני שאתה מקבל את התשלום פירושו שהלקוח שלך משתמש במזומן הסופי שלך לתשלום למישהו אחר לפניך. שלח את החשבונית ללקוח וקבל את הכסף שלך, שלח את החשבונית בדוא"ל ללקוח שלך ואז תצמצם את הסיכויים שלך לאיחורים בתשלום.

להגדיל את המחירים שלך

הגדלת המחירים יכול להפחיד בעלי עסקים רבים. הם חוששים שזה יפגע במחזור. אבל האם הם יכולים להתנסות עם התמחור הגבוהה זה המבחן האמיתי לעסק שלך. עד כמה הלקוחות מוכנים להיות נאמנים לך? אין שום דרך לדעת אם לא לוקחים סיכונים.

תהליך קבלת התשלום עם לקוחות שמאחרים בתשלום

לקוחות שאינם משלמים תמיד היו ויהיו, ולכן אתה צריך תמיד להיות מוכן למצבים מסוג אלה. יש נהלים שנכתבו כדי לעקוב אחר תשלומים אשר לא התרחשו בזמן. התחל בשיחת טלפון מנומסת או בדוא"ל.  האם יש לך נוהל למשלוח תזכורת שבוע לאחר מכן?. אתה לא רוצה להיות אגרסיבי ולהפחיד את הלקוחות שלך, אבל זה יכול להיות מזיק באותה מידה להיות רכרוכי. על ידי פסיביות, המצב יכול להמשיך ולהחמיר יותר ויותר, כי הלקוח האחר עשוי לחשוב שאין שום דבר רע באיחור של כמה ימים או אפילו שבועות. עדיף לא להיות סלחן כלפי לקוחות אלו אלא לתת להם תחושה שהתנהגות זאת אינה מקובלת וודאי שאינה נסלחת.

FacebookTwitterGoogle+WhatsAppShare

תגובות

אולי יעניין אותך גם

16 החוקים שיובילו את העסק שלכם להצלחה.

20 אחוז מהעסקים מרוויחים 80 אחוז מהרווחים בכל ענף. למה הם מרוויחים יותר מאחרים?  אם ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *